Koh Samui

19 maart 2019 - Ko Samui, Thailand

Joe joe

Ik heb al even niks geschreven, maar ik heb dan ook praktisch niks gedaan haha.

Ik ben aangekomen op Koh Samui na een lange reis. Ik heb een hostel geboekt vlak bij de pier richting kon Phangang, zodat ik niet ver meer hoef te reizen.

Echter hier aangekomen, was er naast mijn hostel (met 20 bedden op 1 kamer..) en drinkende mensen helemaal niks te doen. Ik besluit om te gaan slapen en morgen naar een andere hostel te gaan, waar wel wat te doen is.

Het nieuwe hostel is zoveel beter! Ik ben blij dat ik deze keuze heb gemaakt. Het is echt super fijn, want je hebt hier je eigen bed in een cabine die je op slot kan doen.

Ik kom een meisje tegen die ik op koh Lanta heb ontmoet en we hebben samen gegeten.

Ik heb praktisch niks anders gedaan dan slapen, eten en chillen haha.

Vandaag is het dinsdag en ga ik samen met Judith een Nederlands meisje richting koh phangan! We kopen bij het hostel een ticket met transfer naar de pier. We worden om 12.00 uur opgehaald met een busje. De chauffeur vraagt naar welke pier we moeten, maar ondanks dat brengt hij ons naar de verkeerde. Hier stappen een paar mensen uit om naar hun boot te gaan. Wij blijven zitten, want we moeten naar de volgende pier. De chauffeur komt terug en heeft voor ons tickets gekocht voor de verkeerde boot op de verkeerde pier.. We vertellen hem dat we naar de andere pier moeten. We hebben nog maar 20 minuten.. Eenmaal aangekomen op de juiste pier moeten we alleen nog de juiste tickets hebben. De chauffeur zegt dat we nieuwe moeten kopen, maar we hebben voor deze betaald.. We bellen het hostel in de hoop ons geld terug te krijgen, maar we hebben inmiddels de boot al gemist.

Eindstand hebben we onze tickets gratis laten omboeken,  maar moeten we 3 uren wachten op de pier.. daar gaat de dag.

Vanavond ga ik waarschijnlijk naar the jungle experience party met mensen die ik eerder heb ontmoet in koh Lanta!

Ohja ik kreeg deze mooie tekening van een klein meisje in de bus die ze speciaal voor ons had getekend. Ik ben het meisje met de zonnebril en Judith is het meisje met de bandana haha, so cute!

20190319_135405