Koh phagnang & koh Tao

23 maart 2019 - Ko Tao, Thailand

Jaaaaa, ik leef weer hoor!

Ik heb koh Phagnang(party party) even geskipt..

Na het lange wachten tot de boot eindelijk vertrok, heb ik met Judith en Amants afgesproken om vanavond af te spreken bij the jungle experience party! We slapen allemaal op een andere plek, maar dat is geen probleem.

Inmiddels heb ik Naki gevonden en vertrekken we met zijn allen naar de jungle! Super tof techno feestje midden in de jungle, waar tot in de vroege ochtend dansen.

De volgende dag hebben Naki en ik een scooter gehuurd en het eiland verkend, we zijn naar de andere kant van het eiland gereden. Hier kan je vanaf het strand door het water naar een ander eiland lopen, dus dit hebben we gedaan. Middagje zwemmen en strand.

Het is weer avond en tijd voor de full moon party! We hebben afgesproken met Fanny en Roxanne die we eerder in koh Lanta hebben ontmoet. De full mijn party is op het complete haad rin strand en nog steeds kan je er niet normaal door heen lopen, zoveel duizende mensen komen hier elke maand. Er zijn verschillende muzieksoorten verspreid over het strand en voor maar 100 baht (2,50) mag je t strand op. Ik ben ontzettend veel memsen tegen gekomen die ik eerder in mijn reis ben tegen gekomen. Toffe ervaring! We feesten opnieuw tot een uur of 5 in de ochtend.

Rond een uur of 10 in de ochtend, hebben we onze tas gepakt en staan we alweer te wachten op de boot naar koh tao.

Ik heb met mama afgesproken op koh Tao. Ik kom na wat vertraging rond 15.00 uur aan op Tao samen met Naki. Ik heb contact gehad met Nikki en het blijkt dat ze nog de hele middag hier is! Yay! Ik ben direct naar haar opzoek gegaan en we hebben samen geluncht!

Ik heb het resort gevonden wat mama heeft geboekt. OMG! Een eigen kamer!! Een douche die werkt zonder vast te houden, die warm wordt en er komt genoeg water uit!! Yes! Een bed wat niet hetzelfde voelt als de grond?!! Mijn dag kan niet meer stuk haha.

Rond 19.00 uur komt mama aan en ik haal haar op. Nikki en Naki joinen ons met eten.

De volgende dag zijn we mee gegaan met een snorkeltour rond het eiland. We zijn zo'n 5x gestopt om te snorkelen en naar een prachtig eiland geweest om te zwemmen en snorkelen! Super veel mooie vissen en koraal gezien. Het water is zo helder blauw dat je vanaf bovenaf al bijna alles kunt zien! Ik heb geprobeerd om schildpadden te vinden, maar ik zag ze steeds net niet goed , omdat ik met een camera probeerde te zwemmen.. jammer weer.

Savonds tijdens mama haar massage ben ik naar het strand gegaan en heb ik gekeken naar 5 thaise jongens die een vuurshow gaven, super knap hoe ze dat doen! Mama wilde wel graag naar de Ladyboys show, dus zijn we dat gaan doen!

Vandaag hebben we een chilldagje, lekker bij het zwembad aan het strand. De dagen vliegen voorbij. Over 3 dagen vliegen we alweer terug.. en ik wil helemaal niet naar huis!!

Morgen stappen we op een boot en reizen we in 10 uren naar Bangkok. Mama heeft Bangkok nog niet gezien en ik vind dat ze dat dan toch echt even moet meemaken.

IMG-20190323-WA0009

20190322_105313