Koh Lanta extended

14 maart 2019 - Sala Dan, Thailand

Hey!

De laatste 2 dagen zijn iets anders gelopen dan ik had gehoopt..

Het eerste deel van de dag begon goed. Ik heb samen met Céline en Roxanne naar de meditatie les geweest (om 7 uur!!). Dit was best een toffe ervaring, vooral omdat je op een platform ergens in de jungle en vlak bij de zee zit. Je kunt je voorstellen, hier zijn hele andere geluiden zoals in de verte hoor je de zee, maar als je focust op de geluiden die dicht bij zijn hoor je vogels en dieren onder je in het bos. De les duurde zo'n 45 minuten en na de tijd hadden we echt honger, dus terug gelopen naar het hostel en ontbijt gehad.

Het was nog steeds redelijk vroeg en we waren nog steeds verbrand van de vorige dag, dus we besloten om een speciale "sunburnt" massage te doen met aloë Vera. De massages hier duren een uur en kosten ongeveer 7 a 8 euro.

Lunchtijd! Roxanne en ik willen eigenlijk gewoon ergens aan een zwembad liggen, dus we zoeken naar dure resorts waar we misschien gewoon zo door kunnen lopen alsof we daar iets geboekt hebben. We lopen richting het resort vanaf het strand, want dat is het minst opvallend. Al lopend op het strand zie ik een uitstekend stukje rots in het zand, ik wilde erover heen stappen, maar de communicatie van mijn hersenen naar mijn benen werkte even niet zo goed mee denk ik haha en ik spies mijn voet er recht in.. great. Het zand is echt super heet, ik sta op 1 been en het andere been onder het bloed.. Roxanne was al doorgelopen naar het resort wat nu super dicht bij was. Ze moedigt me vanaf de kant aan om op 1 voet door het zand te gaan, want echt moeilijk is hahaha. Oké tot zo ver het onopvallend binnenkomen.

Ik hinkel naar een douche, spoel mijn voet en wond uit en hinkel naar de tafel. Oké eerst maar even wat eten en drinken. Ik bestel een limoen en druk dit (pijnlijk!!!) op de wond om te ontsmetten. Na het eten wilde we naar het zwembad gaan, maarja we waren niet zo onopvallend.. yes, got kicked out.

Terug in het hostel, heb ik desinfectie gekregen van een jongen in mijn dorm en heb ik mijn voet verzorgd en netjes verboden. Well,  hier gaan mijn plannen. Ik wou de volgende dag verder reizen, maar lopen ging nauwelijks dus laat staan mijn backpack tillen..

Next day;

Ik was van plan om de hele dag in een hangmat te liggen, omdat ik waarschijnlijk niet kon lopen. Sochtends ging het vrij oke en kon ik van A naar B komen. Niet snel, maar het ging. Ik besloot om samen met Fanny en twee jongens, Alex en Naki naar de andere kant van het eiland te rijden met scooters. De meeste tijd hoefde ik niet te lopen dus dat was prima te doen.

Just kidding! Na zo'n 2 min heb ik een zachte band en we besluiten om naar het tankstation te rijden voor lucht en gasoline. Hier in koh Lanta wil de stroom nog wel eens uitvallen en dat kan variëren van 5 minuten tot 3 uur.. toen we aankwamen bij het tankstation was de stroom er net af.. Ik kon niet pompen en niemand kon tanken. We hebben een klein stukje gelopen naar een restaurantje om daar te wachten. Toen we terug kwamen, was er weer stroom en ik kon mijn band pompen! Oké once again, just kidding.. mijn band was echt kapot en ik moest hem terug duwen naar het hostel. Ik had gewoon daar moeten blijven liggen in mijn hangmat! Alex was zo lief om mijn scooter te nemen, omdat lopen nog zo moeilijk ging en ik mocht die van hem terug rijden. Ik kreeg een nieuwe scooter en we zijn eindelijk op avontuur gegaan!

We hebben een paar prachtige plekken gevonden en ik was toch wel blij dat ik was mee gegaan. Great day!

Aangezien we nog een scooter hadden, zijn we naar de nightmarket geweest voor eten en savonds hebben we tot bijna 3 uur zitten kletsen en drinken met een kleine groep. Morgen ga ik weer weg, dus het maakt niet zo veel uit dat het laat wordt.

Ik ga proberen om op koh phi phi te komen zonder veel te lopen, als het goed is wordt ik opgehaald en naar de boot gebracht dus ik hoop dat het te doen is.

Xx

1. Annemarie: