Koh Phi Phi

16 maart 2019 - Sai Thai, Thailand

Vandaag gaat het lopen best aardig, maar te lang lopen is niet prettig. Ik stap op de boot richting koh Phi Phi, wat zo'n dik uur duurt. Eenmaal daar aangekomen, kom ik erachter dat dit eiland autovrij is. Oeps niet over nagedacht, het is bloed heet en ik moet zn 20 min lopen naar het hostel, yay!

In mijn hostel aangekomen ontmoet ik Savanna,  een meisje uit de US. Ze zit een liedje te schrijven voor haar band. Ik heb alleen ontbeten em het is bijna 15.00 uur, dus ik vraag haar of ze mee wil gaan. Het is naar het centrum 10 minuten lopen (maakt niet uit of je links of rechts om gaat, het is één groot doolhof haha).  Phi Phi is een party eiland, maar overal zijn prachtige stranden.

Savanna en ik besluiten om later in de avond samen een drankje te doen in het centrum. Je kunt ongeveer op elke hoek pizzapunten en buckets (emmers met cocktails) krijgen. Overal zijn kroegen en tattooshops. Ik wist van te voren dat het ongeveer zo zou zijn, niks voor mij, maar leuk om wel een keer mee te maken!

We bestellen een bucket bij de bananabar. Er kwam een meisje naar ons toe en die vertelde ons dat we echt even naar het strand moesten gaan. Oké,  dus op naar het strand. Het hele strand is bezaaid met feestende mensen met buckets en overal is muziek! Lets party!

Na een uur ben ik er alweer zat van en ik vraag Savanna of ze terug wil lopen.

Next day;

Ik slaap uit tot een uur of 10 voor de verandering, ik was zo moe. Savanna en ik zijn naar een locale bakkerij gelopen, om ontbijt te halen en ik wilde graag tickets regelen voor de reis naar koh Samui. Het feesten is leuk, maar ik blijf hier niet lang. Ik hou toch meer van de rustigere omgeving.

Smiddags ontmoet ik Naki van mijn vorige hostel, hij had me gevraagd welk hostel ik zat en is hier ook naar toe gekomen. Ik loop met hem mee om wat te eten. Hij wil graag naar de viewpoint lopen, want dat schijnt erg mooi te zijn. Ik zeg dat ik waarschijnlijk niet zo ver kan lopen, maar na de kaart te hebben bekeken denken we dat het vrij dicht bij is. Ik ga het gewoon proberen, als het niet gaat loop ik terug.

Bij elke stap omhoog hoop ik dat we er bijna zijn.. niets is minder waar. Het was een klim van zo'n 4 km! Na 3 km komen we bij een pad dat de jungle inloopt. Er staan 2 mannen bij het begin met een ehbo kitje. Hmm.. De mannen waren Frans en dat was het enige wat ze konden spreken, well Naki spreekt blijkbaar ook Frans, great! 1 van de twee mannen is aangevallen door een aap! Oh shit, want ik ben niet ingeënt voor rabies. Het is 1 op 1000, maar stel je voor. We besluiten te wachten op meer mensen en verzamelen een kleine groep bij elkaar door elke keer te vertellen wat er is gebeurt. Iedereen verzameld spullen zoals stenen, takken en buizen die langs de weg liggen. Bewapend en wel klimmen we als een soort van mensen bultje omhoog onder de apen door. Het zijn er super veel!! Het was nog zeker 1 km en mijn voet doet pijn. Ik ben bekaf, maar ik wil niet stoppen en de groep kwijt raken met alle apen om ons heen haha. Eenmaal boven aangekomen is er niemand meer aangevallen en zijn er geen apen meer te zien, yay! Het is prachtig! Vanaf boven af kan je heel goed zien hoe het eiland opsplitst in 2 delen. Aan beide kanten jungle, en het kleine lange stuk in het midden is het woon/uitgaansgedeelte. Super tof!

We lopen terug, want het is over een uur al donker. We vinden een kortere route, was leuk geweest als we dat hadden geweten haha. Achja, zoals iedereen hier zegt, it is what it is!

Het is bijna 19.00 uur en ik heb een afspraak met een meisje van Facebook die op het eiland woont. Ik wil graag een bamboo tattoo (gezet met de hand met een naald aan het eind van een rechte bamboo stok) laten zetten. Dit meisje, Ana kent het eiland heel goed is wil graag met me mee gaan naar de tattoo shop waar zij altijd heen gaat, omdat ze goed en schoon werken! Voor mij is dat het belangrijkste. Ik wil graag een olifant met details van Thailand. Na veel overleggen heb ik eindelijk het plaatje wat ik wil. Ik kan gelijk gaan zitten en het zetten van de tattoo duurt ongeveer 1,5 a 2 uur. Normaal zou het korter zijn, maar dit is een tattoo gezet met de hand dus dit vereist veel geduld. Het komt heel precies maar de tattooartist heeft het duidelijk veel vaker gedaan gelukkig. Ik ben super blij met het eind resultaat en het is een geweldige herinnering aan Thailand.

Nadat mijn tattoo netjes verzorgd is, komt Savanna aan met 2 buckets en we hebben afgesproken met Naki en nog een jongen van ons hostel. We gaan opnieuw naar het strand en zijn pas laat thuis. Het was super gezellig, maar ik ga morgenochtend weer verder.

Wordt een lange reis van zn 7 uren. Een boot van koh Phi Phi naar krabi, in Krabi een bus naar Surat thini en vanaf daar nog een keer met een boot naar koh Samui.  Wish me luck!

20190315_170752