Chiang mai - Pai

5 maart 2019 - Pai, Thailand

Hey Guys,

Soo afgelopen 2 dagen waren vrij druk, ik ben de hele tijd samen op reis geweest met Nikki.

Dinsdagochtend om 6.30 uur zijn we opgehaald bij ons hostel om naar het elephant nature park te gaan. Dit is een paar waar ze mishandelde olifanten redden (dus geen ritjes!). We hebben de olifanten gevoerden en gewassen. Daarna zijn we samen met de olifanten het water in te gaan om te spelen wat echt super tof was om te doen! Na het water zijn we naar de modderpoel gegaan en hebben we de olifanten ingesmeerd met modder tegen de zon. Gelukkig vonden de tourguides het erg leuk om ons ook in te smeren.. maargoed hele toffe ervaring en super fijn dat er zo goed voor wordt gezorgd!

We hadden een drukke dag dinsdag en veel gepland. Toen we terug kwamen rond een uur of 14.00 bij ons hostel hebben we onze spullen ingepakt en ons klaar gemaakt voor de cookingclass!

De cookingclass duurde ongeveer 4 a 5 uur , waarin we 5(!) Thaise gerechten hebben gemaakt! We konden allemaal zelf kiezen welke gerechten we wilden maken. Super tof want zo konden we dus nog veel meer gerechten zien! We hebben echt niet alle ingrediënten onthouden, maar gelukkig hebben we een heel leuk recepten boekje mee gekregen met oa de producten die we hebben gemaakt. Tof!

Na deze 2 lange en intensieve activiteiten waren we eigenlijk super moe, maar gelukkig was er meer gepland!

Ladyboys.. We hadden afgesproken met een meisje uit ons hostel in de stad om de ladyboys cabaret bij te wonen. Uiteraard was ze niet komen opdagen, maar hebben we tevens een super gezellig avond gehad en zijn daarna als een blok in slaap gevallen.

Lekker uitslapen! Oh nee toch niet, want om 7 uur ging de wekker en hebben we snel onze tas georganiseerd, ontbeten en op zoek naar een motorverhuur. We hebben een red cab ( soort van pick up met bankjes achterin) genomen naar de rental en we zijn (2x verkeerd uiteraard) richting Pai vertrokken!

De weg naar Pai is vrij bekend en heet  Route 1095 of Pai! Dit is een soort van slangenpas (met 767 bochten!) omhoog door de jungle naar het noorden. Dit is een route van ongeveer 150 km en je doet er zon 5 uur over met de motor.. Na een klein half uur werden we gestopt door zo'n 8 tot 10 politieagenten en moesten we ons rijbewijs laten zien. Wat in prencipe geen probleem was, alleen had Nikki dus geen internationaal rijbewijs bij zich.. ze heeft tot 2x toen 500 baht (ongeveer 15 euro) moeten betalen .. verder super tof om een keer te doen! Halverweg zijn we gestopt voor een waterval in de bergen wat echt super mooi was! We hadden verwacht dat het druk zou zijn, maar we waren met misschien nog 8 anderen daar. Sweet! Echter zo'n 35 km voor Pai kreeg Nikki een lekke band in the middle of fucking nowhere.. heel veel bochten en bomen, verder niks.. we hebben geprobeerd om de rental te bellen, maargoed die spreken helaas slecht Engels. Gelukkig kwam er vrij snel een aardige Thai langs rijden met een pick up en na wat handgebaren en Google translate hebben we de scooter in de truck getild en zijn we verder gegaan naar Pai! Het was al bijna donker dus we hadden geluk.

Toen we eindelijk aan waren gekomen bij ons hostel hebben we onze spullen achtergelaten en zijn we het dorp in gelopen. Pai is een vrij klein dorp, maar daarintegen super gezellig. Overal is markt, eten en uitgaansgelegenheden. Het is een beetje een hippie dorp midden in de bergen! Ze draaien dan ook overal bob marley. We hebben wat te eten gehaald op de straat en zijn beland in een bar met techno achtige muziek. Hier hebben we 2 jongens uit Duitsland ontmoet, waarmee we beerpong hebben gespeeld. Ik ben hier dus heel slecht in haha Ik heb zowaar 1x raak gegooid.

Op dit moment tijdens het schrijven lig ik in een hangmat op het dak van ons hostel met zo'n 28 graden.

Morgen gaan we even lekker niks doen, waarschijnlijk alleen een beetje het dorp verkennen en voornamelijk veel in een hangmat liggen haha.